Huacachina & Paracas

31 mei 2017 - Huacachina, Peru

Zoals beloofd, bij deze de reisblog van mijn vakantie in Huacachina (en de foto’s natuurlijk)! Ik ben zaterdagochtend al terug gekomen, maar afgelopen weekend was de verjaardag van Los Cachorros, dus het hele weekend waren er activiteiten waarbij we als team aanwezig moesten zijn. Zaterdag een spelletjesochtend voor de kinderen, zondag de hele dag een show in het park ter ere van Los Cachorros en maandag zijn we met het hele team en alle kinderen op wandeling geweest naar een prachtig plekje bij Ayacucho, Huatatas. Daarnaast heb ik zaterdagmiddag bij het ziekenhuis gezeten vanwege een straathondenbeet (lekker warm welkom hier in Ayacucho :P) (Don’t worry, niks aan de hand verder, het is goed schoongemaakt en een antibiotica-kuurtje om zeker te zijn dat het niet gaat ontsteken).

Maar goed, Huacachina! Maandagavond 22 mei ben ik met de nachtbus vertrokken naar Ica, en daarvandaan een taxi genomen naar mijn hostal (Banana’s adventure, voor de nieuwsgierigen). Daar kwam ik om half 6 aan, dus tot en met 13:00 nog geen kamer, maar wel gelijk vrienden gemaakt met twee Canadezen die ook die ochtend aan waren gekomen. Met hen heb ik ook de zandduin beklommen die eerste ochtend. Het hostal was aan de dure kant, maar per nacht dat je boekt zit er wel een excursie bij. Ik kon dus gelijk drie excursies plannen! De eerste middag stond er een pisco&wine tour op de planning en als echte student moet de lokale alcohol natuurlijk even geproefd worden! Leergierig hè?! Die avond kon ik ook meedoen aan de barbecue. Na de lunch te hebben geproefd, wilde ik zeker ook het saladebuffet en de quinoaburger die ze voor de vega’s hadden uitproberen! Het eten in dit hostal is echt heerlijk! Als je lekker wilt eten op je reis door Peru, ga dan zeker naar dit hostal toe in Huacachina! (eten valt hier in Ayacucho wel weer een beetje tegen :P).

Tijdens de pisco&winetour en de barbecue had ik een paar Nederlandse jongens ontmoet en twee Amerikaanse gasten, waar van het de laatste avond in Huacachina was. We wilden dus eigenlijk gaan party’en, maar helaas dachten de hostals in Huacachina daar anders over op een dinsdagavond… Nergens een fiesta te bekennen! Dan maar lekker slapen, ook niet erg… :P

Woensdag was het wat minder lekker weer. De enige dag in de woestijn dat het bewolkt is en zelfs een beetje regent, had ik uitgekozen… :P. Toch mocht dat de pret absoluut niet drukken tijdens de sandbuggy excursie die ik die middag ingepland had! Als je wil weten hoe leuk dat is, moet je het eigenlijk echt zelf gaan ervaren, maar tot die tijd is het beter om alle foto’s en filmpjes ervan te bekijken en te weten dat ik dezelfde excursie voor die vrijdagmiddag nog een keer gepland had! Het is echt zo onwijs gaaf om te doen! Het is net alsof je in een achtbaan zit, maar dan duizend keer gaver, vanwege de prachtige omgeving waar je doorheen crost! Het sandboarden is als je boven aan de berg staat best even spannend, maar als je naar beneden glijdt, voel je je echt weer kind! Je kon van bovenaan horen dat iedereen echt in een scheur lag tijdens de afdaling!

En vrijdag had ik ook nog eens prachtig weer (strakblauwe lucht en zonnetje), dus daar zijn de foto’s en filmpjes nog veel mooier van!

Naast Huacachina heb ik ook nog een excursie naar Paracas geboekt, waar een prachtig natuurreservaat is, de Islas Ballestas. Deze eilanden liggen op een halfuurtje varen met de boot vanaf Paracas en zijn het thuis van zeeleeuwen, Humboldt pinguïns en talloze vogels. Naast dat je prachtige plaatjes kan schieten, is het ook heerlijk om op zee te zijn en lekker uit te waaien na vier maanden stage lopen! Ook hier geldt weer; kijk vooral de foto’s en filmpjes, want die laten echt veel en veel beter zien hoe het was dan ik ooit kan beschrijven!

Naast al deze prachtige excursies heb ik drie keer de zandduinen beklommen, waarvan een keer met zonsondergang, heerlijk gegeten en gechilld met onwijs leuke mensen. Vooral Canadezen trouwens, er was echt een Canadezen-invasie in Huacachina deze dagen. Maar echt superlieve, aardige mensen! Volgende reis richting Canada? :D

Dat was het weer voor deze blog. Korte blog deze keer, maar wel veel nieuw beeldmateriaal om het goed te maken! Nu weer terug in Ayacucho en weer helemaal opgeladen voor de laatste twee maanden op stage! Nogmaals: ¡el tiempo vuela muy rápido aquí!

1. Oma joke:
    31 mei 2017
    lieve schat wat akelig he! om dat allemaal mee te maken !maar naast hard werken hoort ook ontspannen ik ben stiekem toch aan het aftellen een dikke abrazo Oma Joke X xxxxx